tisdag 25 februari 2014

Grattis Eira !

 
 
 
 
Idag fyller vår älskade Eira 11 år. Hon är fortfarande väldigt pigg men lite stel och inte så uthållig längre. Vi hoppas att vi får ha kvar henne länge än.
 
Vi firade med semla, Eira fick en hund semla fylld med blodpudding blandat med mjukost, det älskar hon. Hon fick den serverad på fat på bordet men vågade inte riktigt ta den först. Man får ju inte ta mat från bordet !!! Till slut fattade hon att hon fick och slukade den väldigt snabbt. Efteråt såg hon lite förvånad ut men väldigt nöjd.
 
 
 
 
Idag har jag haft en riktig hästdag ! Har tvättat svansar och ben på alla tre och dessutom klippt Marys ben. Vi stod ute i solskenet, uj vad underbart det var. En riktig vårdag och jag känner hur energin börjar flöda genom kroppen.
Aj aj vad ont i ryggen jag hade sedan. Men det var bara att bita ihop och fortsätta med mockning, packning av höpåsar och annat smått och gott. Därefter blev det en tur till affären för att storhandla.
 
 

1 kommentar:

  1. Va kul med födelsekalas - Hurra !!

    Vet inte om blodpuddingen var stekt eller rå. Men en gång hade jag en arbetskamrat som skar rå blodpudding och hade som smörgåspålägg. Hur hon fick i sig det vet jag inte - men hon lever än och är 79 år - kanske det va nyttigt.
    När hos slutade fick hon ( på skoj ) en liten blomkruka med rå blodpudding i - i stället för jord - och så satte vi i en ros.

    Det var faktiskt ganska fint ett titta på.

    Som alltid Lena - helt underbara bilder. På dett visitkort får du skriva: "Proffs på det mesta."

    Ta väl hand om gubbe och djur // Gunilla L

    SvaraRadera