torsdag 7 maj 2015

Älg - mani !



Just nu så kryllar det av Älgar här hemma. Häromkvällen gick jag en runda med kameran ca 200 meter hemifrån och träffade 5 st ! Först en hel familj, Älgko, Älgtjur och fjolårskalv. På väg hem igen stod en Älgko med fjolårskalv alldeles bakom vår hästhage.
Dessutom så har Älgkon från i höstas kommit tillbaka, hon håller till på åkern framför stallet.

Man kan säga att jag har guldläge på att fota Älg, har väl tagit tusentals bilder på dom nu. Men roligt är det så jag kommer nog ta flera tusen bilder till.

Imorn ska jag gå upp 04,30 och ge mig ut och spana. Hoppas på att träffa Tjäder och några andra roliga djur i skogen. Det är ännu för kallt att sätta upp mitt gömsle men om ett par veckor så kommer jag nog att sitta där så ofta jag kan. Längtar !

Här är några av mina Älgbilder.


"Den här kon hade en kalv också men den gömde sig i riset bakom"




"Den ensamma Kon"




"Älgfamiljen"




"Här kan man se hur lätt en Älg kan gömma sig i skogen. Den har exakt samma färg som trädstammarna och smälter in i omgivningen. Det här är en stor Älgtjur som knappt syns"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar