lördag 20 juni 2015

Midsommarafton i regn och rusk !

Det är ju ingen överraskning att det är dåligt väder på Midsommarafton. Det var många år sedan man kunde sitta ute och njuta av vackert väder på denna högtidsdag. Men om det ändå bara vore på Midsommarafton det var dåligt väder, det är det mest varje dag tycker jag, kallt och regningt. Ingen rolig början på min semester.

Som vanligt firade vi Midsommarafton tillsammans med familjen. Min syster Britt-Marie och hennes Alf. Dennis syster Aisi och Jörgen. Dennis Mamma och Dennis bror. Sill och potäter blev det till  middag, så himla gott ! Jag äter det bara en gång om året och skulle kunna äta hur mycket som helst.

Till kaffet bjöds det på jordgubbstårta som min syster gjort. Lika god som vanligt. Det har blivit en tradition att hon gör tårtan.




Det är nog den första midsommaraftonen på länge som det har funnits sommarblommor att plocka in. Oftast brukar de ha blommat över vid den här tiden. Men kylan har gjort att de stått sig längre.




Senare på kvällen åkte jag och Dennis upp till Marie och Tommy för att fira vidare. Det grillades kött och dracks vin. Det blev en trevlig kväll med god mat och mycket skratt.







Tommys gravida häst som ska föda när som helst. Kunde inte motstå att fota hennes härliga miner.




Det var vår Midsommarafton 2015.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar