måndag 20 juli 2015

Vad hände ?

Nu är semestern slut ! Det gick så fort att jag fattade inte vad som hände !!!

Inte har jag gjort så mycket heller mer än fotat, slappat och ridit ! På tal om hästar så har jag en rolig nyhet. Windy väntar föl och det beräknas anlända den 19 Maj nästa år, ja väntetiden är lång.

Här är en bild från ultraljudet som gjordes på dag 18. Man kan se att det bildats en fosterblåsa men det är alldeles för tidigt att se fostret då.



Igår skördade Dennis sina första potatis som han så omsorgsfullt odlat. De var jättegoda och vi åt dem tillsammans panerad torskrygg och remouladsås.


Annars har tiden gått sin gilla gång. Fotat har jag ju gjort mycket och åkt på några roliga och givande fotosafaris med Sarah.

Den här Ormvråken fick vi många fina bilder på under en av våra resor.



Stötte också på en fin Älgtjur med små horn när Dennis o jag åkte från Tidaholm.


Hästarna går på bete och har stora gräsmagar nu. De går mest runt och fiser hela dagarna.


Avslutar med en bild på vår nya katt Ola-Conny som så plötsligt och på egen hand flyttade in hos oss. Han verkar tycka det är ett bra hotell och har lagt beslag på Ebbas säng !

1 kommentar:

  1. Vilken fin bild på ormvråken! Det är en mäktig upplevelse att få se rovfåglar . Förra veckan spottade jag havsörnen på nära håll. Ute i skärgården där vi har stuga får man chans att se många fåglar som annars är sällsynta för ögat! HÄLSAR LISA

    SvaraRadera