måndag 22 augusti 2016

Slut på det roliga !

Ja nu är semestern slut, imorgon börjar jag jobba igen. Vart tog sommaren vägen ! Som vanligt så går denna underbara årstid snabbt förbi och nu är det redan höst. Jag är så glad att jag kom iväg till Grekland så jag åtminstone fick en veckas värme.

Vad har jag gjort resten av semestern då ? Ja det vet jag knappt, allt som jag planerat att göra är fortfarande ogjort. Men jag har hunnit med att spana lite i alla fall. Bäver, Älg och annat smått o gott som ni kan se bilder på här nedan.

Jag har också gjort om min hemsida som nu heter Fotograf Lena Bratt  www.fotograf-lenabratt.se , besök den gärna. Där kan ni också se kommande utställningar i min kalender.

En kväll var jag och spanade efter Älg. På ett gärde klev det fram inte mindre än 6 st Älgtjurar. Den ena var enorm och hade jättestora horn. Tyvärr var det nästan mörkt så bilderna blev lite gryniga.






Jag har ofta varit och tittat till Fiskgjuseboet också. Där finns två ungar. Här kan ni se den ena ungen som tränar sina vingar.



Bävrarna har också ungar nu. Tänk att de små bäverungarna dyker och simmar redan när de är tre dagar gamla. Vid bäverdammen finns tre ungar. Jag lyckades få en bild på en av dem.




Fotade ett bröllop föra helgen, de åkte häst och vagn till festen efter vigseln. Ett vackert ekipage.




1 kommentar:

  1. Härligt möte med älgtjurarna! Man undrar ju ibland var dom håller hus under dagtid när dom helt plötsligt bara dyker upp sådär...

    SvaraRadera