fredag 11 maj 2018

Sköna vår välkommen !

Nu är då våren här på riktigt. På några få dagar har allt blivit grönt och börjat växa. Varmt har det också varit vilket jag ju gillar. Nu njuter jag i fulla drag. Det gör alla djuren också, höns, hästar, hundar, katter men även de vilda djuren . Alla lever liksom upp och mår bra.

Körsbärsträden är ju så fantastiskt fina nu när de är i blom. Hemma har vi dem lite överallt !


Man kan inte klaga på vår utsikt !



Den senaste veckan har gått åt till att gå igenom alla hagar, laga staket och sätta nya stolpar. Eftersom Dennis är nyopererad så har jag fått lite hjälp av vår hustomte Carlen, tack snälla för hjälpen. Men en bra kvinna reder sig själv så det mesta har jag gjort själv. Bara ett träd som fallit över staketet som jag måste ha hjälp med. Varje år samma sak, nedrivna staket och brutna stolpar. Det beror dels på snön och dels på att rådjur och älg river ner det..

Vackra hagar har vi i alla fall, till och med vätterutsikt har de hästarna.




Jobbigt var det i den stekande solen men ibland så lade jag mig ner i gräset och tittade på molnen och filosoferade lite, bästa sättet att hämta nya krafter. Sen är det bara att köra på igen !



Mary fick följa med på inspektionsrundan och det tyckte hon var perfekt, äta gräs, nom nom nom !


Igår började vi vänja in hästarna på betet, det gillar dom. Snart får de gå där dygnet runt och då blir det mer tid över för mig att göra annat. Vi fick också en ny gäst igår, Han heter Kapriol och är en liten Ponny som Nellie ska låna i sommar. En jättesöt häst och Nellie skiner som en sol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar