måndag 2 september 2019

Rivningsarbete !

Ja som sagt så åkte sågen fram dagen efter att valparna flyttat ut. Nu skulle väggen rivas, två små rum skulle bli ett stort. Vilken känsla att äntligen få det gjort. Polly var med och övervakade det hela förstås !




Oj vad stort det blev. Helt fantastiskt och vilket ljus.






Ja mer än så har det inte blivit gjort ännu. Väggarna och taket ska "sättas ihop", taket ska målas, väggarna ska målas och golvet ska läggas. Just nu har vi varit upptagna med en massa annat men jag hoppas snart det ska blifärdigt. Nästa år ska vi även sätta in glasskjutdörrar där de två stora fönstrens är, och så småningom en altan utanför. Har beställt ett jättestort plankbord till rummet också.

Ja vad har vi varit upptagna med då ? Jo jag har tillbringat min mesta lediga tid i skogen och plockat svamp. Det finns otroliga mängder av kantareller därute nu och jag har fyllt frysen, gett bort och ätit svamp i mängder.



Måste också visa min fina Hortensia. Fick den för ca tio år sedan som en liten krukväxt. Planterade sedan ut den i trädgården och nu är den en jättestor buske och blommar fantastiskt fint.
Visste ni att vad den får för färg beror på vad man har för typ av vatten i marken där den står ! Min var rosa som krukväxt men har nu ljusblå blommor med inslag av vitt, rosa och lila. De olika blommorna har olika färg. Så vacker !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar