måndag 12 januari 2015

Håll i hatten !

I Lördags natt hade vi besök av Egon den förskräcklige.  Då  stormade det rejält minsann. Jag läste om varningarna och som vanligt tog jag dem på allvar. Jag fyllde upp en himla massa vatten både ute, i stallet och inne. Plockade fram massor av ljus och laddade min IPhone. Dennis skrattade åt mig och kallade mig för KrösaMaja, som vanligt.
Jag vill alltid vara förberedd, då löser man saker och ting mycket smidigare. Jag vill inte behöva springa leta efter ljus och åka och hämta vatten i stora dunkar fram och tillbaka om strömmen skulle gå. Om det nu inte blir så allvarligt så gör det ju inget men om det blir så får man ju inte så stora problem. Nu blev det ju strömavbrott i alla fall, från 01,00 på natten till 15,00 på eftermiddagen dagen efter. Då var Dennis glad när han slapp köra vatten !

Tack och lov att vi har vedspisen. Den får vi värme av och kan laga mat på så vi klarade oss riktigt bra. Och vatten hade jag ju fyllt upp så vi klarade både oss själva och djuren. Det värsta var att på morgonen så började det snöa som sjutton. Efter några timmar var allt alldeles vitt. Jag är i och för sig tacksam att snön inte kom samtidigt som stormen för då hade vi fått stora problem.

Ja som sagt så klarade vi oss riktigt bra i stormen jämfört med många andra. Några träd blåste ner i hästhagen men ingenting blev skadat som tur var. Jag är också väldigt glad att jag inte jobbade den natten men tycker synd om mina jobbarkompisar som var ute och åkte hela natten.

Här kommer lite vinterbilder !











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar