måndag 28 mars 2016

Dammen i skogen !

Nu kan jag äntligen åka till den underbara dammen i skogen igen, snön börjar minska på skogsvägarna så nu kan man ta sig fram om man har en fyrhjulsdriven bil. Dammen ligger mitt i ingenstans på Hökensås och dit åker jag ofta för att fota. Ibland tar jag med mig fika och bara sitter där och njuter, där är så fridfullt och man kan verkligen koppla av där. Jag spenderar många många timmar där på våren och sommaren.

Till Dammen kommer också en hel del fåglar för att häcka. I år var där 3 st Knipand par och några vanliga änder. Gäss brukar hålla till där också. Man ser ofta Rådjur och Dovhjort på vägen dit också. Nu när där var lite snö så hittade jag Lo spår och Vildsvinsspår runt dammen. Spännande !

Ibland åker jag också till Baskarpsdammen för att fota fåglar men det här stället är mycket mysigare.


Dammen i skogen




Några av Knipänderna flydde när jag kom.




En vacker fågel tycker jag ! Knipanden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar