onsdag 12 juni 2019

I väntans tider !

Hemma på Axtorp så går vi i väntans tider. Polly ska ha valpar snart och det är sååå spännande. Magen växer för varje dag och nu är det så nära att man kan känna valparnas rörelser. I början på nästa vecka är det dax.


Att Polly kunde bli så lugn det trodde jag inte. Hon är pigg men inte så aktiv som hon brukar vara. De senaste dagarna har hon mest legat och tagit det lugnt. Hon har full koll på Skatorna ändå förstås.




Hon visar gärna upp sin stora mage när man ber henne.




Jag har tagit en liten pallkrage och klått med tyg, den ska vara valplådan är det tänkt. Polly har inte visat något intresse för den än men går snällt i där när jag ber henne. Hon undrar nog varför hon ska vara däri. Valplådan har jag ställt bredvid min säng så jag har full uppsikt över henne och vad som händer. Har även satt upp kameran jag hade i stallet när Windy fölade. Ja kameraövervakning i sovrummet, ingen bra ide tyckte Dennis. Men den är bra att ha där ifall man inte kan gå in och kolla henne när man är ute.

Så håll tummarna att allt ska gå bra nu !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar