söndag 11 augusti 2019

Gott om kantareller i år !

Idag gav jag mig ut på en svamprunda. Har hört ryktas att det ska vara gott om svamp i år. Jag har inte hunnit åka ut i skogen förrän nu så det kändes skönt.

Den första skogen jag åkte till är ett ställe där jag brukar plocka massor av kantareller. Ett bra år brukar det lysa gult i hela skogen. Mesen vad besviken jag blev ! Någon hade hunnit före mig, ja hela skogen var uppbökad av grisar !!!! Usch vilka svin dom är 😡 De älskar ju också kantareller och äter dem gärna. Inte en svamp hade de lämnat till mig.




Åkte vidare till nästa skog där jag också har ett riktigt bra ställe. Där var det annorlunda, inga grisar hade ätit upp kantarellerna vilket gjorde mig glad.




Plockade kantareller oavbrutet i tre timmar i denna skog. Det fanns hur mycket som helst. Till slut tröttnade jag och åkte hem.





Hela 4,5 kilo blev det och nu var jag sugen på en svampmacka. Plockade ur alla pyttesmå svampar och stekte dem i smör, sedan på mackan, lite ost och viktigast av allt - Parmesan ! Mums !





Igår var jag på loppis. Fyndade en tv - bänk som jag letat efter så länge. 200 kr och jag behövde inte ens måla den. En fin lampa till det nya skåpet hittade jag också för 60 kr. Nu är det bara ett soffbord som fattas till det nya tv-rummet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar