söndag 26 juni 2011

Nu vänder det :o(

Ja det hör man ju hela tiden nu, på radion, på tv och alla säger det ! Vid Midsommar så vänder det. Snart är det vinter igen. Inte kan man väl gå runt och tänka på det, då blir man ju tokig. Det vore ju bra om man höll tyst om det i alla fall så man slipper bli påmind om det hela tiden.

Nu så är det i alla fall sommar och semester. Vädret på min första semestervecka har väl inte varit det bästa men nu vänder det ! Till det bättre, sol och värme ska det bli. Vet inte för hur länge men hoppas på det bästa.

Midsommar firade vi här hemma hos oss. Först var vi hos Mamma med jordgubbstårta. Hon har blivit dålig igen och gjort en operation som gav komplikationer. Hon blev glad att vi kom men var väl inte med så mycket, hon fick i alla fall i sig 2 teskedar tårta. Känns tråkigt att inte ha henne med här hemma på midsommar, det kändes verkligen att någon fattades. Vi åkte i alla fall hit senare med syster och hennes gubbe, Dennis föräldrar och så vi. Vi åt som vanligt Potäter o sill, jättegott.


Senare på kvällen när de andra åkt hem kom Johan och Johanna och lilla Linnea. Då var det dags att äta igen, den här gången räkmackor som jag gjorde. Mätta och belåtna gick vi på skelett-jakt i skogen. Vi hade hört att det låg ett stort Älg skelett längre bort så vi gick en promenad för att titta på det. Vad kallt det var, vi höll på att frysa ihjäl. Varför är det alltid så dåligt väder på midsommarafton ? Minns inte när man senast kunde sitta ute då.


Och så några Macrobilder från min nyanlagda trädgård som jag jobbat med den här veckan. Bilder på det kommer nog imorgon. Det blev i alla fall jättefint och jag är helnöjd. Har hämtat mängder av plantor hos Malin och Tobbe. De har köpt en mysig liten gård med en otrolig trädgård där de skulle lägga igen några rabatter. Snälla som de var så fick jag åka dit och sno en massa plantor.


1 kommentar:

  1. Åsa Svensson (Isaksson)27 juni 2011 kl. 20:29

    Vilka fina bilder! Jag har visat dem för Frida, min yngsta dotter, och hoppas att hon ska få lite inspiration av dina bilder. Hon tycker också om att ta på blommor i närbild, dock inte med macro, men hon fått lite fina bilder ändå.

    SvaraRadera