torsdag 17 juli 2014

Skördefest !

Igår tog jag en tur i skogen med korg och hink ! Det finns ganska mycket kantareller och Blåbär nu och då måste man ju passa på att skörda av det som skogen bjuder på. Visst är det underbart ? Att man bara kan gå rakt ut i skogen och hämta det man vill ha ! Jag älskar det !

Plockade en korg med kantareller och en liten hink med blåbär. När jag kom hem så bakade jag Blåbärsmuffins och Dumlekakor. Så roligt att göra något gott av det man skördat. På kvällen åt vi en rostad macka med smörstekta kantareller och sallad till, Mmmmmmm ! Jag njöt av varje tugga !

Klicka på bilderna så blir de större ! Glöm inte att skriva en kommentar också, här i bloggen :o)






På eftermiddagen kom Camilla och de coola killarna. Det var dags för att ta sommarbilder till årets upplaga av deras fotobok.  <solen sken och det var verkligen sommar men kanske inte så bra för fotografering, hade önskat molnigt. Det blir ju skuggor och flimrigt när solen står på men det blev en hel del bra bilder ändå, det syns ju verkligen att det är sommar på dem.
Jag fotade dem när de plockade blommor, badade i Bastasjön, busade i skogen och mycket mera. Jag hade med mig en fikakorg och vid Bastasjön fick de smaka på mina nybakade muffins och kakor, det tyckte de var mysigt. De är för goa de där två ! När vi satt och fikade sa de " Lena, du gör alltid det godaste fikat" :o)


"Coolaste grabbarna vid Bastasjön"

4 kommentarer:

  1. Bästa fotografen OCH gofika. Det slår jag aldrig

    SvaraRadera
  2. Med vänlig hälsning, Sarah

    SvaraRadera
  3. Camilla karlsson17 juli 2014 kl. 21:23

    Håller med mina pojkar om fikat!! Såna bra bilder på dom!!

    SvaraRadera