måndag 28 juli 2014

Vilken lyckoträff !

Häromdagen när vi satt och åt frukost sa jag " Min dröm är att få möjlighet att fota en Älgko med två kalvar" Ja sa Dennis, jag skulle vilja se en Älgko med två rödbruna kalvar, det har jag aldrig sett !

På kvällen samma dag tog vi en tur genom skogen när vi skulle åka och hälsa på ett par kompisar. Jag hade inte tänkt att ta med kameran först men slängde med den i sista sekund, med superzoomen på. Tänkte aldrig på att ändra inställningarna, hade fotat med blixt dagen innan. Men som sagt så var jag inte så jätteengagerad att fota just då.

Vi kom bara några hundra meter hemifrån in i skogen och vad fick vi se ? Jo en Älgko med två rödbruna kalvar !!! Hur ofta händer det liksom ! Vi stannade och de stannade ! De stod och tittade på oss en bra stund innan de gav sig iväg. Jag hann ta en hel del bilder. Men så kom jag på, inställningarna ! Kollade på bilderna och höll på att börja gråta ! De var överexponerade och hemska. Dessutom var det ju dåliga ljusförhållanden i skogen med kvällssol och en massa skuggor ! Usch vad ledsen jag blev !

När vi kom hem kastade jag mig över datorn och tittade igenom bilderna, jodå det fanns ett par som jag kunde fixa till så de blev ganska bra ! Men visst är det typiskt !

Jag är så lycklig att jag fick se dem, åh så vackra de var ! Jag skulle kunnat stått och tittat på dem i hundra år. Både jag och Dennis fick i alla fall vår önskan uppfylld ! Tack Älgarna att ni stod och tittade på oss så länge !


Här kommer några av de bilder jag lyckades fixa till ! Kommentera gärna !











9 kommentarer:

  1. Vilken lycka att få se dom!! Nästan lite så man tror på nåt övernaturligt när ni samma dag pratat om att få se nåt sånt här!! /A

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder Lena!

    Kram Marie Wärnbring

    SvaraRadera
  3. Det går att kommentera från telefonen 😜 det gjorde jag nu 👍😄

    SvaraRadera
  4. Du är jätteduktig :-) vilken lycka!

    SvaraRadera
  5. Ja visst är dom mäktiga djur o se på :-) man kan ju förstå varför de kallas för skogens konungar.

    Malin o saga

    SvaraRadera
  6. Va kul - att efter 3,5 veckas semester - komma hem och kolla på dina bilder igen. Och vilka bilder sen. Bild nummer 3 är ju helt otroligt fantastisk.

    Gunilla L

    SvaraRadera
  7. Läckert Lena.
    Det är mäktigt att se dessa djur och för det mesta svårt att fota. Men här har du fått jättefina bilder.

    Kram Annika.

    SvaraRadera