onsdag 18 februari 2015

Hallå igen !

Det var ett tag sedan jag skrev här i bloggen. Jag fick skäll av min kära arbetskamrat Helen som undrade om jag inte skulle skriva något nytt snart.

Som jag skrivit förut så är den här årstiden inte min tid alls. Inspirationen och kreativiteten avtar avsevärt. Jag går bara här och väntar, väntar på våren. Värme, sol, ljus och an himla massa roliga saker att fota. Då börjar det spritta i kroppen på mig minsann och jag får lust att skapa en massa fina saker.

Planeringen har i alla fall börjat. Nu i helgen satte vi upp vår fina Uggle holk som vi fick av en granne och som jag är sååå glad över. Det kan visserligen dröja flera år innan nån Uggla flyttar in men det ska bli jättespännande när det sker. Då ska jag sitta där och zooma med min kamera. Åh vad roligt ! Det är sånt som får mig att leva upp.

Och så har jag ju mitt fina gömsle som jag fick av Dennis i födelsedagspresent, jag längtar efter ljumna soluppgångar då jag ska sitta i gömslet och spana efter vilda djur.


"Dennis sätter upp Uggle holken"




Dennis har förresten köpt sig en "ny" bil. En gammal Ford som är jätterostig, men den ska visst se ut så. Det är coolt säger han. En dag när jag låg och sov så passade han på att fota den. Han använde sig av Mary och hennes sadel som rekvisita. Han har nog fått inspiration av mig och riktigt bra blev det !




"Ja vi får hoppas det blir vår snart ! Och sen en riktigt skön sommar efter det ! Det här längtar jag efter, visst är det vackert och underbart"




" Det här är också vackert ! Men bara på bild"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar