söndag 4 oktober 2015

Mycket på gång !

Var ute häromdagen och fotade hösten. Nu är det verkligen höstligt i skogen med en massa vackra färger. Hittade också en hel del Karl-Johan svamp, de är ju så underbart goda.

Höstfärger gör ju sig verkligen bra på bild. Jag är väldigt kluven när det gäller denna årstid. Gillar inte att det blir mörkare och kallare men älskar färgerna, svampen och det vackra vädret som vi haft nu ett tag.

På Tisdag morgon kl 07 lyfter ett plan på Landvetter. I planet sitter jag och mina två systrar som ska åka till hemlig ort vid medelhavet för att fira min syster Britt-Marie som fyller 60 år den 8:e Oktober. Det ska bli såååå underbart. Vi ska bo på ett hotel som ligger precis på stranden, vi ska äta gott, bada, shoppa och bara ha det bra.

Jag hoppas på bra Wifi på hotellet så jag kan berätta här i bloggen hur vi har det. Det kommer nog bara bli mobilbilder men de andra bilderna kommer sen när jag är hemma igen.

"Stranden vid vårt hotell"




"Hotellet"




När jag kommer hem kommer ni få veta vad jag har på gång med min fotografering. Roliga saker händer nu. Mycket jobb men det är det värt !

Mitt i allt så har Ebba blivit sjuk också. Hon har ju Epilepsi och i Fredags morgon fick hon anfall. Anfallen fortsatte i ett och ett halvt dygn, till slut var vi tvungna att åka med henne till djursjukhuset där de sövde ner henne. Där är hon nu och vi väntar på att de ska ringa och tala om hur det går. Vi körde in henne inatt, jag var på jobbet när Dennis ringde och sa att det blivit värre. Tack vare mina underbara jobbarkompisar så kunde jag åka hem. Tack snälla ni att ni ställde upp för mig !

"Vår goa söta lilla Ebba"



Ja här kommer höstbilderna och en bild på super/blodmånen som Sarah och jag var ute och fotade mitt i natten. En fantastisk upplevelse att följa hela förloppet med månförmörkelse, blodmåne och sen hur månen blev vit igen.











1 kommentar:

  1. Vilka vackra bilder Lena! Svampkorgen mm! Hoppas att Ebba blir bättre och att Du kan koppla av och ha en skön semester!! Kram kram

    SvaraRadera