onsdag 18 november 2015

Inga Älgar i sikte !

Förra året vid den här tiden hade vi 7 st olika älgar gående runt gården. I år har jag bara sett en och då var det för mörkt för att fota. Gick en runda i skogen häromdagen med kameran men såg inga djur alls.

Passade på att fota lite annat smått o gott istället, det var dimma och det är ju fint på bild.

Annars är det som vanligt här på Axtorp. Hästarna har flyttat till vinterhagen och är installade. Katterna håller sig mer och mer inomhus och hundarna mår bra. Det är bara jag som har en massa sjukdomar, först en envis luftrörsinfektion och lagom till den gått över så åker jag på njurbäckeninflammation, aj aj det gör ont det. Jag har haft det förut så jag kände igen symptomen.

Till helgen blir det utställning igen. Den här gången på Gustav Adolfs bygdegård då de har konst och hantverksmässa hela helgen. Spännande ! 10-17 lördag och söndag. Välkomna !

Här kommer några av bilderna jag tog på min skogspromenad häromdagen. Tjocksmock var förstås mig i hälarna också !




 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar