söndag 13 mars 2016

Inflyttning !

Häromdagen skurade jag den stora fölboxen. Jag tänkte också bättra på färgen på väggarna för det börjar se lite slitet ut. Det slutade med att jag målade hela stallet, alltså BB-avdelningen. Vårt stall är uppdelat i två olika avdelningar och det är den med de två stora fölboxarna jag menar.
Oj vad fint det blev, ser alldeles nytt ut ju.

För ett par dagar sedan fick Windy alltså flytta in i sin nya box. Hon tittade sig omkring, tyckte nog det verkade stort, men blev så nöjd. Det är nu bara två månader kvar till nedkomsten och vi väntar med spänning. Jag ska köpa en övervakningskamera och sätta upp så jag kan se vad hon gör, både på telefonen och på datorn. Man vill ju inte missa den stora händelsen.


BB-avdelningen i stallet.



Windy har till och med en egen stallgång bredvid sin nya box.




Baby-boxen




En vidunderlig utsikt över Vättern har hon också.




Ett plus med att det finns mat tycker Windy !




Ja det här duger väl tycker Windy ! Nu är det bara att vänta !




1 kommentar:

  1. Vilket fint arbete du gjort. Det är inte svårt att vara djur hos dig. Men det är ju så alla djur ska ha det. Måste komma bort och kolla någon dag, vi kanske ses på onsdag i Habo.
    Hoppas detta fungerar // Gunilla

    SvaraRadera