söndag 2 september 2012

67. FYRA

Häromdagen tog jag med mig kameran med macro objektivet på och gav mig ut i skogen för att fota svampar. Svampar är otroligt vackra och gör sig så bra på bild. Nu finns det en hel del olika svampar i skogen, så underbart och vackert. naturligtvis så sprang jag på en hel del kantareller i vitmossan så det blev till att åka hem och hämta stora korgen och skörda dem. De är så fina de som växer i vitmossa, rena, kraftiga och oranga. 

Nu  jobbar jag bara en natt till sedan är jag ledig i nio dagar. De dagarna ska ägnas ått svampplockning har jag bestämt. Ska åka runt och skörda på mina ställen. Hoppas det blir bra svampväder då.

Fick också syn på dessa FYRA svampar som stod där så stolt i mossan !

OBS ! klicka på bilderna så blir de större och i bättre kvalitet !

67. FYRA


Andra vackra svampar !



3 kommentarer:

  1. Vackra svampar men aj aj inte alla är ätbara....men det antar jag att du vet.

    SvaraRadera
  2. Det är precis en av de sysselsättningar jag jag tänkt göra under helgen, nu har jag läst att vi har dåligt av den varan uppe i norr pga av den kalla sommaren.

    Som vanligt fotar jag och sambo plockar - rättvis fördelning. =)

    SvaraRadera
  3. Skulle också behöva ut och leta lite svamp

    SvaraRadera