måndag 16 maj 2016

Plötsligt så händer det !

Efter att ha vakat en hel vecka, natt som dag så kom äntligen det efterlängtade fölet. Inatt var hon väldigt orolig, jag ställde klockan en gång i timmen för jag var säker på att det var dags. Men icke !

Släppte ut Windy som vanligt i hagen idag på morgonen. Hon åt lugnt sitt hö och stod sedan och sov. När hon fått lunchen och ätit hälften av den så började hon plötsligt springa fram och tillbaka i hagen. Sprang fram till fönstret och tittade in på mig och gnäggade, sedan sprang hon till grinden och visade att hon ville in. Det regnade och blåste ute så jag tog in henne ifall det var dags.

Hade bara hunnit ta av henne grimman så började hon krysta, vattnet gick och snart var den lilla född. Allt tog ca 20 minuter. Behövde bara ingripa lite. Det blev en otroligt vacker liten prinsessa som inte har något namn ännu. Hela förloppet gick enligt regelboken och de båda mår jättebra. Windy tar hand om sin bebis så bra.

Här kommer de första bilderna på mor och dotter, det kommer att bli många, många fler kan jag lova.


















2 kommentarer:

  1. Så fin och perfekt hon är tycker redan hon har ett bra namn Prinsessa ❤️ Grattis igen

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin krabat som sett dagens ljus,grattis!

    SvaraRadera