tisdag 27 maj 2014

Har prövat nytt....

Vaddå ? Ja ett nytt objektiv såklart !  Det är ett Nikon AF-S 70-200/2,8G ED VR II som jag fick tag i begagnat till ett mycket bra pris. Ett ljuskänsligt objektiv som man kan använda i de flesta situationer. Blir otroligt skarpa bilder med en sådär underbart mjuk bakgrund.
Nu väntar jag bara på att mitt superzoom som jag beställt ska komma så jag kan ge mig ut i skogen och fota vilda djur.

Gick omkring här hemma och prövade det nya objektivet och jag måste säga att jag är mer än nöjd. Superfina bilder, otrolig skärpa och vackra bakgrunder.  Yeees ! Vad lycklig man blir :o)

Här kommer några av bilderna jag tog när jag testade det. Trots gassande sol så tycker jag de blev riktigt bra ! Kommentera gärna vad ni tycker !






Passade på att ta lite bilder på Johanna och Doris när hon red på banan. Vad vacker hon är den hästen. Så fin. Johanna är väldigt duktig och rider henne så bra !




3 kommentarer:

  1. Jättefint Lena!

    / Mia W

    SvaraRadera
  2. Hej, fina bilder du tagit ,hästen som du fotat bakifrån tycker jag du skall lämna in till någon fototävling, för det är en mycket bra komponerad . Ser även på dina andra bilder att du har rätt tanke innan du tar bilder på hur den skall se ut när det är färdig bild. Skoj att du är nöjd,och jag återkommer gärna till din sida .ha en skön sommar.

    Med vänlig hälsning, Bo ( fd objektiv ägare )

    SvaraRadera
  3. Tyvärr Lena ... kommentaren blir som vanligt VILKA FINA BILDER DU TAR...

    Som jag sagt tidigare, barn och djur är jättetacksamt att plåta. Kan nästan aldrig gå fel.

    Väntar spänt på nya bilder...vänta inte för länge.

    Gunilla L

    SvaraRadera