söndag 21 december 2014

Årets mysigaste dag !

Idag på morgonen var det dags igen ! Julfrukost i stallet för sjunde året i rad här på Axtorp.  Samma människor men några fler eftersom de förökar sig också. Jag tycker det är årets mysigaste dag. Jag tycker också det är så himla mysigt att förbereda inför frukosten, först storstädar jag hela stallet, skurar allt. Sen pyntar jag, gör hästarna julfina och ställer ut lyktor utanför stalldörrarna. det blir så himla fint. Tänk om jag kunde städa och göra lika fint i huset också ! Hmmm !

Köttbullar, julskinka, julgröt och annat smått och gott gör jag också. Små paket till hundarna och hästarna blir det såklart. På morgonen inför frukosten går vi ut och mockar och sätter på hästarna sina tomteluvor, i år hade vi också en renmössa till Terrano och Mary hade flätor på sin luva.

Hästarna verkar tycka det är jättemysigt, de tittar nyfiket på vad vi gör och står lugnt och tuggar sitt hö medans vi äter frukost hos dem. De njuter av all uppmärksamhet de får och blir väl omklappade av alla besökare.

Stort tack till alla som vill dela denna dag med oss, ni är underbara, både människor, barn, hundar och hästar. Nästa år är det dags igen ! Hoppas ni kommer då också !

Här kommer en bildbomb från frukosten, klicka på bilderna så blir de större !


"Gästerna hugger in på frukostbordet"




"Det äts för fullt och Johanna verkar ha problem med korken till Julmusten"




"Hästarna myser"






"Till och med Tomtemor fastnade på bild den här gången"

 
 
 
"Nellie och Robin tyckte det var kul att jag klätt ut Terrano till ren"
 



"Mycket fina klappar fick vi också"

 
 
 
"Efter frukosten blev det bus i höet"
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Oh, how lovely to see those pics.

    Is it Dennis (your Dennis) that reminds me so very much of his father (well, many years ago :) )

    If you see Sr and Sra Bratt - Hälsa från Island - Eygló

    :(
    I don't even know if they are still alive :(

    SvaraRadera
  2. Tack för ännu en fantastisk julfrukost! Lika härligt och uppskattat varje år! Tack!

    /Anders

    SvaraRadera
  3. Tack för en kanon frukost! Längtar redan till nästa,kramar från tomtarna i fjällböl,

    SvaraRadera