måndag 8 december 2014

Jag rullar och rullar..............

Idag har jag gjort massor av köttbullar. Ja riktigt många ! Det luktar köttbullar ända ut på gårdsplanen och i hela huset. Det luktar gott ! Det är meningen att vi ska äta dom på vår årliga Julfrukost i stallet då vi och några vänner samlas för att äta julfrukost där. En tradition som vi haft i 7 år nu. Samma människor kommer fortfarande, en del av dem har ynglat av sig lite bara. Så vi är några fler nu. Årets höjdpunkt enligt de andra :o) Jätteroligt  !




När jag hade rullat färdigt alla köttbullarna och stekt dem färdigt så åt vi middag. Köttbullar, potatis, gräddsås och lingon. Mmmmm så gott det var !




För er som inte har Facebook så lägger jag ut ett par bilder från min sida där som heter En Glad Amatörfotograf. Där lägger jag ut de bästa av mina bilder.

Vår gårds-Älg Viola som håller till runt vår gård och gärna går nästan ända intill huset. Hon är väldigt sällskapssjuk och den här bilden tog jag när jag stod bara 15 meter från henne. Hon höll sig helt lugn, tittade nyfiket och sedan fortsatte hon att äta. Visst är hon vacker !



Ibland krälar jag runt på marken och letar efter fina ting att fota. Den här bilden tog jag en morgon när det var dagg. Ett gammalt visset grässtrå kan också vara vackert !


1 kommentar:

  1. Tack Lena för du tänker på mig - som inte har och kan Facebok och andra nymodigheter.
    Uppskattar verkligen att jag kan "gå in till Dig" och titta på bilder som jag gjort tidigare.
    Att ett enda gräs-strå kan bli så vackert på bild - det är knappt man kan tro.
    Stallfrukost har vår familj varit med om i 18-20 år och det är helt underbart. Det önskar jag att alla skulle få vara med om någon gång. Att ha djur och vara tillsammans med djur är helt underbart. Men under denna gråa och blöta höst så var det väl inte alla dagar som var underbara ??!!
    Ska nu försöka att få in detta till dig - man ska ju göra något mer för att det ska komma fram till dig.
    Gör i alla fall ett litet försök.

    Gunilla L

    SvaraRadera