söndag 1 mars 2015

Ett minne för livet !

Varje år i fem år nu har jag fotat min jobbarkompis barn och sedan gjort en fotobok åt dem. Inför 2014 kom jag på ide'n att göra en bok med de fyra årstiderna. Så därför träffades vi vid fyra tillfällen, vår, sommar, höst och vinter för att fota de två charmknuttarna Liam och Wilex. De har blivit vana att bli fotade nu och poserar så duktigt framför kameran. De vill gärna spexa till det lite ibland men det är ju bara kul för det visar ju deras personligheter på bilderna. Det är verkligen jätteroligt att fotografera dem.

Nu är boken färdig och jag blev sååå nöjd. Det är så roligt att fota barn i utomhusmiljö. Bilderna blir så levande på nåt sätt och man kan ta en massa bilder medans de springer omkring och busar, utforskar och annat som de gör. Jag tycker man kan se årstiderna i bilderna, på färgerna och ljuset. Sommarbilderna har varma toner medans vinterbilderna har kallare toner.

Hoppas nu att pojkarnas Mamma och Pappa blir lika nöjda som jag.

Här kommer några smakprov på bilder ur boken.





Våren 2014



Sommaren 2014



Hösten 2014



Vintern 2014

1 kommentar: