tisdag 10 mars 2015

Pyssel i studion !

Nuförtiden är det ju så inne med mönstrade bakgrunder med golv. Det tycker jag om, bilderna blir ju så mycket mer levande då om man fotar i studio. Det används mest till bebisar och små barn. Har tittat runt på nätet efter snygga mönstrade bakgrunder att köpa men herregud de kostar ju hur mycket som helst. Då hittade jag en sida med tips hur man kan göra sina egna.

Alltså inhandlade jag jättebilliga tapeter på Rusta, några trälister och ett billigt reagolv. Så nu har jag pysslat och gjort egna bakgrunder, det roliga är att det finns nog ingen som har likadana. En pojk bakgrund och en flik bakgrund. Det gick riktigt smidigt att göra dem faktiskt och att lägga golvet var bara att klicka !

Idag har jag provfotat med de nya bakgrunderna och golvet. Att använda tyger är ju också hemskt populärt och snyggt tycker jag. Jag har inte ansträngt mig så där jättemycket att arrangera bilderna eftersom jag bara ville se hur det blev. Jag är jättenöjd, vad tycker ni ?  Billigt blev det också :o)


Så här gjorde jag bakgrunderna. En tapet på varje sida. Så det är bara att vända på den när man vill ha den andra.




Sen är det bara att skruva fast dem mellan två lister.




Och så en konsoll på varje sida att hänga upp bakgrunden på.




Så här ser det ut ! Här är baksidan !




Här är då resultatet, nalle och docka fick agera modeller !











4 kommentarer:

  1. Bra tips du kom med här. jag har för ont om plats för att bygga nått sådant men lägger det på minnet :)

    SvaraRadera
  2. Görfiiint ju! Va kreativ du är människa! ����

    SvaraRadera
  3. Kram sarah förståss

    SvaraRadera
  4. Jätte fint! Ser fram emot att prova dom :) Malin o Saga

    SvaraRadera