torsdag 19 mars 2015

Vårmys på Axtorp !

Idag har det verkligen varit vår ! 12 grader varmt, vindstilla och underbart. Tranor som dansar på åkern, småfåglar som kvittrar och en stor gul sol. Kan det bli bättre ?

Jag har i alla fall njutit i fulla drag med lite fotografering, en ridtur och en go fika hos en god vän som genomgått en lång behandling för sin sjukdom. Hon tog sig igenom den svåra tiden med styrka och mod, vilket även hennes familj gjort. Nu hoppas jag verkligen att hon får vara frisk.  Bra kämpat Lottie, jag är så glad för din skull att det är över.  Fuck cancer !
Hennes kamp får mig att inse hur mycket jag egentligen har att vara tacksam för, bla att jag och mina kära får vara friska (peppar, peppar) !

Det finns fler som njuter av det härliga vädret, alla djuren på Axtorp. Man kan se hur de trivs i solskenet. De solar sig, rullar sig lite och bara har det gott.  Det är ett väldigt speciellt lugn som infinner sig när det är sånt här väder.  Idag gick jag runt och tog lite bilder på deras tillvaro här !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar här i bloggen så blir jag glad :o)


"Faksen rullar sig och trivs"




"Elvira solar sig, Eira undrar vad jag gör och Windy tar sig en tupplur"




"Skrot-Nisse sitter och spanar nedåt vägen så det inte kommer nån främmande katt"




"Windy vill gärna kolla in kameran"





"Ebba har svårt att fatta att man inte ska störa Kisse-Mamma när hon ligger och solar sig"




"Faksen beundrar den vackra utsikten"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar