tisdag 6 augusti 2013

10 år som Fru Bratt !

Idag för 10 år sedan var den dag då Dennis och jag blev man och hustru. Tänk vad tiden går fort, vi har varit tillsammans i hela 15 år snart.

Jag glömmer det aldrig ! Vi gifte oss i smyg, hemma hos prästen i hennes lusthus ! Det var en vacker plats och solen sken. Hennes föräldrar var vittnen, två helt okända människor. Vi gjorde det för vår skull, ingen annans, därför ville vi inte ha något stort. Och att vi gjorde det i smyg, det var nog lite bus det !
Vi sa inget till någon och dagen efter åkte vi till underbara Samos på semester/bröllopsresa ! Där var fyra av våra vänner som redan hade varit en vecka. När vi kom fram letade vi reda på dom och gick och smög i buskarna, vi hade så kul åt det ! Plötsligt gick vi bara fram till dom, gissa om de höll på att tappa hakan. Tommys haka hängde långt ner vid knäna hela kvällen sedan. Marie fick syn på min ring och plötsligt blev vi överösta av gratulationer. Blev bjudna på en god bröllopsmiddag på kvällen av dem också.

Dagen efter hade vi satt en annons i JP och telefonen började ringa redan kl fem på morgonen. Det blev ca hundra telefonsamtal och sms den dagen. Alla var riktigt överraskade så vi lyckades minsann med vårt bus. När vi kom hem från Samos på natten så var hela huset fullt med folk som skulle gratulera. Jätteroligt :o)

Ja nu har det då gått tio år sedan den dagen och jag är så glad att jag är gift med Dennis för han är en sån underbar människa. Mitt hjärta blir varmt när jag ser på bilderna från när vi gifte oss. Jag älskar dig Dennis Bratt !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)


Så här fina blommor fick jag av Dennis idag ! Skickade ett sms tidigare idag " Grattis Älskling", då ringde han upp mig och frågade om det var hans namnsdag idag men jag sa att han får nog tänka efter lite. Senare kom han hem med dessa blommor :o)




Bröllopskyssen den 6 Augusti 2003



Underbara Samos i Grekland



Dennis och jag i havet på Samos



Här blir vi bjudna på middag av goda vänner, det syns väl att de varit en vecka i solen redan !

7 kommentarer:

  1. Ni är så fina ihop!! Är så glad att ni träffade varandra ♥♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Ni är så fina ihop!! Är så glad att ni träffade varandra ♥♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Vad romantiskt och fint..blir så avundsjuk och rörd...Ni är så fina båda två...Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh, vad ni är vackra ! Grattis !!! :-)♥

    SvaraRadera
  5. Fick en tår i ögat av glädje när man ser de fina fotona av er, kan riktigt känna dina känslor för Dennis! Så glad att äkta kärlek faktiskt finns;-)

    SvaraRadera
  6. GRATTIS till de 10 åren och jag tror inte ni haft någon dag som varit svår - och då menar jag som man och hustru. Ni är sååå goa tillsammans och passar ihop.
    Eftersom vi arbetade tillsammans för 10 år sen kommer jag ihåg att ni skulle ner och överraska de andra och vi var tvugna att hålla tyst om detta - vilket vi gjorde.
    Men...att ni skulle åka dit som herr o fru Bratt hade vi ingen aaaning om. Där var ni luriga.

    Men än en gång - grattis och hoppas ni får många år tillsammans och att ni får må bra. Vi har varit gifta i 45 år och varit tillsammans sen 1962 - när du föddes !!!!!! Herregud, va tiden går...........

    En stor kram till er båda

    Gunilla o Staffan

    SvaraRadera
  7. Gott att ha varandra, tänkvärt, att stanna upp i bland och bara vara, STOR KRAMMMMM Aisi

    SvaraRadera