fredag 2 augusti 2013

Vart tog Eira vägen ?

Ja det kan man undra ! Har gått runt ett tag och tyckt att Eira vart lite tjock men så häromdagen började hon fälla så kopiöst. Det riktigt flög tussar runt henne när hon gick och för att inte tala om hur vår soffa och vårt golv såg ut !!!

Tog Furminaton och satte igång och kamma henne, oj oj vad hår det lossnade. Det tog säkert 2 timmar innan jag var klar och sen kunde man inte tro sina ögon när man såg allt hår jag kammat bort. Hur kunde allt det håret sitta på Eira ? Vart tog då Eira vägen ? Jo hon blev smal och snygg igen och fick en glänsande fin päls.
Hon har en konstig päls, den är liksom både ullig och sträv med både korta och långa hår. Hon fäller kraftigt några gånger om året men så här mycket har hon aldrig fällt innan. Kanske det beror på att det varit så varmt, att allt lossnat på en gång och inte i omgångar !


Klicka på bilderna så blir dom större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)



Den gamla stenmuren hemma som jag tycker är sååå vacker ! Här med kornet växande omkring den och Vättern i bakgrunden !

3 kommentarer:

  1. Ja de va väldans va päls hon fällde! När jag först läste "tyckt att Eira vart lite tjock"då trodde jag att nu har hon varit ute på äventyr och väntar smått;-) Vad är Furminaton för nåt?

    SvaraRadera
  2. Hon tappade ju lika mycke som Colliesarna fast hon har kortare päls..Gillar också stenmuren.

    SvaraRadera
  3. Tänk om det räckte med att bli kammad för att gå ner i vikt. Då skulle jag komma bort till dig omgående.
    Men det är nog inte så enkelt på mig...??

    Ha en skööön söndag / Gunilla L

    SvaraRadera