torsdag 5 juni 2014

Blommor och blader !

Igår var jag på Backamo och köpte en massa blommor. Hela bilen var full när jag styrde hemåt. Blommor är vackra och hör sommaren till, men de är dyra också, i alla fall om man köper så många.

Nu är de planterade i olika urnor här hemma och de är så vackra att se på.







För ett tag sedan visade jag er bilder på ett par Tofsvipor som höll till på havreåkern intill oss. Jag har sett dem varje dag och honan har legat och ruvat mitt bland havren.  Idag visade hon upp sina ungar för första gången, mamman stod mitt på våran väg och ungarna sprang omkring i åkerkanten. Tyvärr var de små så snabba att de inte fastnade på bild. fick i alla fall ett par bilder när de låg och tryckte i gräset.
Hoppas bara inte att katterna får syn på dem. Det vore hemskt !





Senare på kvällen kom Cilla och Anders åkande i sin nya Volvo Duett, så himla fin var den. Efter kom Helmer cyklande på sin nya cykel, så stolt !






3 kommentarer:

  1. Coolt, har aldrig sett tofsvipeungar nån gång.

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker duett. Kul att det finns några bevarade i körbart skick.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder igen. Lena. Både på fåglar och blommor.

    Bratt/Johansson är ju coola i sin lilla häftiga bil. Det ligger nog en massa svett.tårar och arbetstimmar innan bilen blivit så fin. Kul att det finns folk som vill lägga ner tid på detta - att ge barn och barnbarn lite insyn hur bilarna såg ut förr.

    Väntar på fler fantastiska bilder

    Gunilla L

    SvaraRadera