lördag 21 juni 2014

Midsommaren !

Midsommarafton år 2014 blev en ganska kylig midsommarafton. Som vanligt blev man tvungen att sitta inomhus och äta. Vad jag minns så satt vi alltid ute och åt sill och potatis på midsommarafton när jag växte upp. Solen sken och det var varmt. Men nu vet jag inte när vi kunde åta ute sist, det är nog ganska många år sedan. Inatt har det varit 0 grader här i trakterna, vi hade ca 5 grader inatt och regnet stod som spö i backen. Ingen växthuseffekt i sikte !

Åt gjorde vi i alla fall, sill och potäter och syrrans underbart goda jordgubbstårta. Som vanligt så åt vi tills vi sprack...... Riktigt gott var det !







På kvällen kom Marie, Tommy, Yvonne o Magnus. Då var vädret lite bättre och vi försökte verkligen sitta ute men då kom knotten............ De borrar sig in i hårbottnen och sticks i ansiktet. Det bränns och känns som man blivit brännskadad nästan. Vi försökte med mössor och annat för att skydda oss men det hjälpte inte.
Vi grillade och åt så vi sprack igen...... Mycket gott kött och potatisen som blev över på dagen åkte in i ugnen. Till hade vi en svampsås med svart trumpetsvamp. Naturligtvis så drack vi lite vin till också.

En trevlig dag och en trevlig kväll med släkt och goda vänner, vad kan man mer begära :o)


Yvonne kom tyvärr inte med på bild men hon körde utan skydd !



TREVLIG MIDSOMMAR önskar jag alla mina vänner och alla som jag känner !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar