fredag 14 november 2014

Älgar Älgar och åter Älgar !

De senaste veckorna har jag sett fler Älgar än jag nog sett i hela mitt liv. Visserligen samma Älgar som återkommit men några olika har jag sett i alla fall. Ibland tar jag bilen en tidig morgon och smyger runt i skogen, har jag tur så står där en Älg. De är ganska orädda också tycker jag och man kan smyga sig ganska nära dem. Perfekt ! Någon frågade om jag inte är rädd när jag smyger på dom men nej jag blir bara lycklig ! Håller man sig bara lugn och tar några steg i taget så är det ingen fara.

En morgon stod den här Älgen stolt alldeles bakom Fagerhults Belysning. En Ko som jag förföljde till fots ett tag och som senare visade sig ha en kalv också.




Häromdagen kom Dennis inspringande och sa att det står en Älg på kullen bakom huset. Jag reagerade naturligtvis blixtsnabbt, grabbade tag i kameran och gick ut. Där uppe på kullen, i ledningsgatan stod den. Perfekt uppställd för att fotograferas. Jag smög sakta närmare och närmare tills jag inte ville gå närmare med rädsla att skrämma iväg den. Många bilder blev det, i alla möjliga poser och vinklar.
Trodde det var en Ko men det var nog för att jag var så nära, den såg väldigt stor ut. Men dagen efter stod den där fortfarande och då visade sig Mamma Älg också. Gissa om jag fotade, ca 1000 bilder blev det. Många bra bilder blev det också, det är sånt som gör mig lycklig !

Kalven som stod och låg hemma bakom huset ! Visst är den fin ?




3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder Lena. Visst är det härligt när man kommer så nära dessa djur.
    Kram Annika.

    SvaraRadera
  2. Den sista bilden får mig att bli alldeles varm. Älglycka!
    /Emma

    SvaraRadera