torsdag 27 november 2014

Gjuta med betong !

Ja min studio är ju färdig nu och det är också nästan Dennis verkstad. Varsin lekstuga kan man säga :o) I Lördags var det full aktivitet här på Axtorp. Det skulle gjutas golv i verkstaden och Dennis hade samlat ihop en massa folk som skulle hjälpa till. De började i arla morgonstund, långt innan jag och hundarna klev ur sängen.

När jag vaknade så var det dags att serva dem med kaffe. Det måste man ju ha när man arbetar. Jag hade bakat Ananaspaj som de bjöds på.

De jobbade och slet nästan hela dagen. Sedan var det dags att bjuda på middag, det blev spagetti och köttfärssås, snabbt och smidigt att göra till många. När alla hade åkt hem var det dags för Dennis att köra med nån slags maskin på betongen så den skulle bli slät. Han höll på ända till halv två på natten. Dennis som brukar gå och lägga sig klockan nio var riktigt trött och sliten då.

Här kommer lite bilder från Lördagens aktivitet.










Idag har jag bakat Lussebullar. De blev sååååå goda :o)


1 kommentar:

  1. Det blir väl kanon med varsin lekplats!! Tur han fick lite hjälp där Dennis... Vem va den skäggige? Årets tomte eller??

    SvaraRadera