tisdag 4 november 2014

Godis och Bus !

Ibland går jag ut i skogen och gömmer godis, sedan går jag hem och hämtar hundarna så de får söka upp godiset. Det tycker dom är jätteroligt och det är bra hjärngympa för dem.
Nu när det är Älgjakt så har jag dem inte lösa i skogen. Då går jag ner i sommarhagarna och gömmer godiset istället. När jag hämtar hundarna så får de sitta och vänta utanför hagen innan jag säger varsågod. De har ju fått lära sig att inte gå in i hästhagarna och det får de inte även om där inga hästar är. De lyder duktigt, när jag säger varsågod, sök godis så bär det iväg i hundratio kilometer i timmen. Jösses vilken fart de får.

De är duktiga på att söka, Ebba är bäst på det, hon söker snabbt och effektivt medans Eira flummar runt men lyckas ändå hitta en godis då och då. Ebba är fräck, när hon ser att Eira fått korn på en godis så kommer hon som en raket och stjäler den för henne.
När de hittat alla godisar så brukar de busa med pinnar. Eira är rolig, om hon inte hittar en pinne så bryter hon loss en från ett träd. Hon är pigg gamla Eira som nu är hela 11 år.


Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)








En vacker höstbild bjuder jag också på !



1 kommentar: