torsdag 1 januari 2015

GOTT NYTT !

Nytt år nya utmaningar. Ja man undrar ju hur 2015 kommer att bli men det vet man ju inte förrän efteråt. Jag hoppas i alla fall på att vi får en tidig vår och en lååång varm sommar, en kort fin höst och ingen vinter. Vintern kan man hoppa över tycker jag !

Vår nyårsafton firades med goda vänner här hemma på Axtorp. Syster Eva med Roffe, Marie o Tommy, Yvonne o Magnus och så jag o Dennis förstås. Vi åt god mat och hade en jättetrevlig kväll.

Jag hade dukat fint med svart, rosa och silver. Lite pynt blev det också. Blev jättefint tycker jag. Vi hade trumpethattar också, alltså trumpeter som jag satte gummiband i så vi kunde ha dem som hattar också. Lite kul faktiskt !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar här i bloggen också så blir jag glad !








Förrätten hade min syster Eva gjort ! Det var en slags räkcoktail med jordärtskocks pate och chilisås till. Mmmm ! Underbart gott. Varmrätten var min uppfinning, det blev smördegsinbakad Fläskytterfile med hemmagjord tomatpesto, vitlök och parmesan i. Till den åt vi hasselbackspotatis, grönpepparsås, svart trumpetsvamp sås och smörkokta grönsaker. Riktigt gott det också. Vi hade ingen efterrätt, istället hade Marie bakat en smarrig jättegod kaka till kaffet. Vi blev mätta som plättar. En riktigt god nyårsmeny.




Efter kaffet satte vi oss i soffan och tittade på ett bildspel på den nya digitala fotoramen. Jag hade satt ihop ett långt bildspel med olika bilder, gamla och nya, där alla gäster var med på en och annan bild. Jättekul och det var väldigt uppskattat.

Alla ville titta på min studio så vi gick ut dit allihopa och tog lite roliga bilder. Först tog jag en gruppbild på tjejerna, det var inte så lätt minsann, ungefär lika svårt som att ta på tre ettåringar som jag gjorde för ett tag sedan. Vi hade hemskt roligt i alla fall !




Vid tolvslaget tog vi med oss champagnen och gick ut för att fira in det nya året. Det pangades en del runtomkring men inte alls så mycket som det brukar tycker jag. Men vi såg att inne i Jönköping var det nästan som krig och det lät som bomber. Tur att man inte bor där. Eira och Ebba fick vara kvar inne med hög musik och neddragna persienner. Eira har ju börjat höra dåligt på gamledar så hon var inte så påverkad som hon brukar.
Tommy hade inhandlat ett par rislyktor som vi skulle skicka iväg men de ville inte lyfta,  så här gick det med dem ...




En riktigt rolig och trevlig nyårsafton blev det i lag med goa vänner !
 GOTT NYTT ÅR önskar jag alla som jag känner !

1 kommentar: