fredag 30 januari 2015

Katt-Maffian !

Katter är ju ena väldigt bekväma djur, riktiga livsnjutare. På sommaren ser man knappt röken av dem förutom när de ligger i gröngräset och solar sig. Men vintertid så tar de över hela huset, ja särskilt sängen. Där ligger de och vräker sig dygnet runt och går bara upp när de ska äta och göra sina behov. När de ska göra det sistnämnda så går de ut för att strax komma in igen, det är ett evigt in och utsläppande hela dagarna

Om man inte ser att de vill komma in så sätter de sig på fönsterbläcket i det rum man befinner sig och glor ilsket på en tills man släpper in dem. Är maten slut så går de runt benen på en och skriker i högan sky, risken för att snubbla på katt är stor.

Jag skulle nog varit född till katt, jag som bara vill vara ute på sommaren och inne på vintern, kanske blir jag en liten katt i mitt nästa liv.

Klicka på bilderna så blir de större. Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)


"Tallibanen, Kissemamman och Tjocksmock vräker sig i min säng"






"Linslusen Ebba vill också gärna vara med på bild"




"Ett porträtt på Ebba som jag tog i studion"




Idag börjar jag känna mig ganska ok efter att ha legat i kräksjuka sedan i onsdags. Det absolut värsta jag vet. Man blir ju så sjuk att man tror man ska dö. Som tur är så går det över ganska snabbt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar