onsdag 26 juni 2019

I min trädgård !

I min trädgård har jag planterat många rosor. Jag älskar rosor, de blommar ofta hela sommaren och är lättskötta. Har valt att ha mest klängrosor och buskrosor.  Man kan plocka in dem och göra vackra arrangemang av dem.
Juli är ju rosornas tid, då blommar de som mest. De har kommit lite tidigare i år men det gör mig inget för då får jag njuta av dem desto längre. De brukar blomma långt in på hösten. En av dem blommar även på vintern om det inte blir för kallt.

Min favorit bland rosorna är Honungsrosen som jag planterade vid stallet för ca tio år sedan. Den är helt fantastisk och doftar ljuvligt på hela gården. Knopparna är aprikosfärgade och blomman är vit med gul mitt.





De andra rosorna vet jag inte vad de heter, men det här är en röd klängros som jag har satt två st intill huset. De blommar rikligt och är så vackra.





En annan favorit är den här randiga rosa parkrosen som också luktar fantastiskt.







Den här heter Fairy och är en klängros med små rosa söta blommor, den blommar med stora klasar.




Ännu en buskros med små cerise blommor. Jag tror den heter Mozart.





En liten rabattros med blommor som rosa bollar.




En parkros med vita väldoftande blommor. Knoppen är rosa och sedan blir blomman vit.




Utmed gången in till huset så har vi röda rabattrosor. De blommar väldigt länge in på senhösten.




Sist men inte minst en gammeldags klätterros som blommar med små ljusrosa blommor.




Oj, det blev många bilder men jag älskar mina rosor och är faktiskt lite stolt över dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar