måndag 25 mars 2013

Våffelfest !

Idag är det ju Våffeldagen och då måste man såklart äta våfflor. Jag ringde och bjöd in Marie och Tommy på våffelfest och de kom gärna. Gjorde en smet som Per Morberg lagt ut ett recept på sin facebooksida och de var riktigt frasiga och goda vill jag lova. Väldigt onyttiga men ovanligt goda !


Idag på morgonen när jag tog ut hästarna såg jag nåt konstigt ! En stor lampa som lyste på himlen, å starkt att man nästan fick ont i ögonen. Det var solen, solen som man inte sett på mycket länge ! Kan det vara vår på gång ????????  Jag hoppas det i alla fall ! Bara kylan försvinner så är det nog dags !





Kan det här också vara ett vårtecken tro ? Windy som fäller av sig all sin vinterpäls ! Borstade av henne en hel skottkärra full med hår, otroligt ! Nu börjar hon blii riktigt fin i pälsen igen och får tillbaka sin vackra färg.



1 kommentar:

  1. Va härligt me våfflor!! Onyttigt men otroligt gott!! När djuren släpper sin vinterpäls så bör det väl ändå närma sig vår, eller?

    SvaraRadera