onsdag 14 augusti 2013

Flyende rådjur !

Nu är den värsta jobbperioden över och jag bara 2 nätter kvar att jobba innan vi åker till Grekland. Men först är jag ledig till söndag kväll.

Idag såg jag ett Rådjur nere i åkern, tänk vad det smälter in i kornet som har samma färg som rådjuret. Det var knappt att jag såg det. Med kameran i högsta hugg smög jag nedåt vägen för att försöka få en bild på det. Kom ganska nära faktiskt innan det såg mig. Rådjuret stod och tittade på mig länge innan det flydde.

När jag skulle gå hem igen så såg jag något mer i åkern, ett par små öron som stack upp i kornet. Rådjuret hade alltså ett Kid gömt där. Kidet var inte jättelitet eftersom det väl är fött i maj-juni men så söt den var. Jag smög mig ut i åkern för att komma närma det och kom väl ca 10 meter ifrån innan det flydde efter sin Mamma.

Vad härligt det är att få uppleva sånt. Att ha vilda djur alldeles utanför fönstret och dessutom lyckas få en ganska bra bild på det. Det är livet det :o) Det är sånt som får mig att må bra !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)


"Mamma Rådjur"



"På flykt"

 

"lilla Bambi"



"Här flyr Bambi efter sin Mamma "

2 kommentarer:

  1. Vilka söta bilder - och vi får hoppas att de inte kommer in i slåttermaskinen som väl drar igång inom kort.
    Djur och barn är ju det bästa och sötaste man kan fotografera.

    Ser fram emot fler söta, och underbara bilder från din kamera.

    Gunilla L

    SvaraRadera