söndag 25 augusti 2013

varmt o gött !

Idag har det varit lite svalare, bara 28 grader !!! Vi gick till taxistationen och haffade en taxi för att ta oss till en fin strand. Vi bad honom köra oss till en mysig strand med inte alltför mycket folk. Oj vad han pratade på vägen dit, bla bla bla !!! Trevlig var han i alla fall och kom och hämtade oss senare på eftermiddagen. Nu är han vår "egen" taxichaufför och ska hämta oss imorgon bitti för att ta oss till en annan strand.
Stranden han körde oss till idag hette Glisteri och var sååå mysig, en liten vik med kristallklart vatten och "mjuka" stenar att gå på. Vi åt en god lunch där också.
Jag har haft svårt att gå hela dagen eftersom jag gick hela dagen igår i Skiathos i inte så bra skor. Resultatet blev ett  köttsårstort ca 5 x 5 cm under foten där man stödjer som mest. Aj aj aj !!! Det blev till att uppsöka apoteket och köpa kompresser och gasbindor så jag kunde bygga upp foten på ett annat ställe, då slapp jag stödja på såret utan trycket blev på ett annat ställe, det gick bra !

Sen bar det iväg hem för siesta en timme. Efter en välbehövlig dusch strövade vi ner till byn och gick omkring och kollade lite, aj aj aj ! God mat på en restaurang vid hamnen blev det också. Jag åt Lambshops som var så himla gott !

Nu säger vi Kallinichta och går till sängs ! Zzzzzzzzzz !

Klicka på bilderna så blir de större, skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)



På första bilden ser ni en glass-Frappe som är helt underbart gott ! Frappe är Grekiskt kallt kaffe gjort på Farinsocker vispad grädde, is och kaffe men den här var gjord på glass istället för grädde !Mmmm !


3 kommentarer:

  1. Gud, vad härligt det ser ut! :) Sola lite åt mig med ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med fotskadan... men det vet du väl - åk aldrig på semester i dåliga skor. Skor är jätteviktigt.
    Men det verkade ju lösa sig. Förstår att ni trivs som fisken i vattnet. Både mat och dryck ser gott ut.
    Men...vi har sol hemma i Habbo också fast inga 28 grader. I morse var det runt 5 plus när jag tog min morronpromenad.

    Ha det gött och njuuut för fulla muggar. Tiden går fort och snart är det jobb som gäller

    Gunilla L

    SvaraRadera
  3. hej på er, ser härligt ut ha det såååååå gött, kram Aisi

    SvaraRadera