måndag 24 februari 2014

Skogspromenad

Varje dag går jag ut i skogen med Ebba och Eira så att Ebba kan springa av sig lite. Dansk Svensk Gårdshund är en väldigt aktiv ras och behöver utlopp för sin energi. Vi går en bit in på skogsvägen och sen är det av rakt in i skogen för det tycker Ebba är kul. Hon springer, hoppar, skuttar och flyger fram. Har nog aldrig sett en så vig och snabb liten hund innan men de är visst såna de här. Roligt har hon och det har även Eira men hon tar det lite lugnare. Hon är ju en gammal tant nu och orkar inte lika mycket längre.

Jag passar också på att träna inkallning med Ebba när vi är i skogen och hon är verkligen jätteduktig. När jag ropar "Ebba, kom hit" så vänder hon i luften och kommer till mig i full fart, även när hon är långt bort från mig.


Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar här i bloggen så blir jag glad :o)


Eira övervakar så att Ebba sköter sig !




Ebba ! Den flygande hunden !




1 kommentar:

  1. Fördelen med djur - främst hundar - är att man MÅSTE ut varje dag. Antigen det är fint väder eller regn och rusk.
    Men vad gör man inte för dom man ÄLSKAR..??

    Hoppas på en skogspromenad när jag kommer - snart !!

    Gunilla L

    SvaraRadera