torsdag 6 februari 2014

Favorit-fika !

Ja som ni vet så älskar jag ju semlor. Kan äta hur många som helst och det är tur att de inte finns året runt ! Nu har det varit semlor nästan varje dag ett tag !

I Tisdags fick jag besök av jobbarkompisen Vilda-Hilda som hade med sig semlor till kaffet. Hon hade också med sig fina presenter till Ebba. En jättefin jacka som passade precis och en jättesnygg oljerock som hon kan ha när hon blir lite större, så tuff. Hilda hade köpt dem till sina hundar men de passade inte i storleken till dom. Tack snälla fina Hilda :o)

Igår hade jag besök igen, den här gången var det en annan jobbarkompis som kom, goaste Malin som är mammaledig med lilla Saga. Malin och jag jobbade ju alltid ihop innan och jag saknar henne jättemycket på jobbet så jag blev hemskt glad när hon kom. Lilla Saga är  söt som socker och skrattade så gott åt Ebba när hon busade runt. Ebba fick en present av dem också, en jättesöt mjukishund som Ebba älskade. Hon springer runt med den och använder den som kudde när hon sover.

Det blev förstås semlor till kaffet nu också men först bottnade vi med en stor räkbaguett. Mmm så gott och onyttigt ! Ebba och Saga gillade varandra jättemycket och Saga fick många blöta pussar i ansiktet men hon skrattade så gott ändå. Tack för en trevlig fikastund Malin och Saga !


Klicka på bilderna så blir de större ! Lämna gärna era kommentarer här i bloggen istället för på facebook, det blir roligare så :o)


"Lilla glada Saga"






"Ebba med sin nya kompis"



3 kommentarer:

  1. Ha ha då är vi två Semleälskare :-)
    Härligt med hundar och ungar,ddom hör liksom ihop

    SvaraRadera
  2. Så roligt att hon tycker om gosedjurs hunden :-) ja saga och lilla ebba såg ju för roliga ut :-D Tack för mackan du var väldigt gott!

    / Malin o Saga

    SvaraRadera
  3. Vilka mysiga bilder..djur och ungar är alltid bästa kompisar. Det är så okompliceerat när de möts och busar med varandra. Dom liksom förstår varandra utan ett talande språk - hur nu det går till..??

    Håller med - semlor är gott - alltför gott. Inte bra för figuren - men det har jag ju ingen ..förstås. Jo, för 46 år sen när jag gifte mig, men det är så svårt att behålla vikten med åren........hjälper inte heller med 40 minuters promenad 5 dgr/vecka och två gympapass i vecka på Wellnes (seniorgympa). Efter passet får vi ostmacka och fika som ev. förstör den pyttelilla vikt vi gått ner.

    Ha det bra / hoppas fortfarande på snö och en massa minusgrader..../ Gunilla

    SvaraRadera