söndag 18 maj 2014

Härliga tider !

Finns det något härligare än våren och försommaren ?  Jag njuter av varje sekund, värmen, grönskan och allt som händer i naturen gör mig så glad. Synd att det inte varar så länge bara, önskar att vi hade medelhavsklimat här och kunde njuta och vara glada året om.

Vår och sommar är också Macro tider. På med macro objektivet och fota allt smått som insekter och blommor. Det är ju verkligen jätteroligt. Idag  har jag uppfunnit en insekts-studio som jag testat. En gammal glassburk där jag sätter insekterna. Det gör att jag får bättre ljus och kan välja den bakgrund jag vill ha för att insekterna ska framträda ordentligt. Funkade riktigt bra.


Min insekts-studio !


 
 
En av bilderna jag tog i insekts-studion !
 
 
 
 
En liten flitig Myra !
 
 
 
 
Den här bilden tog jag en tidig morgon när jag var ute på fotosafari ! Vilken underbar syn :o)
 
 
 
 
Nu har det varit jobb i tre nätter och jag är ledig tom onsdag. Den tiden ska jag utnyttja till städning, handling, ridning, fotografering, hundpromenader, trädgårdsarbete och mycket mycket annat ! Ja inte är man sysslolös i alla fall, egentligen har jag inte tid att jobba men det måste man ju !


1 kommentar:

  1. Du är ju inte "bara" en duktig fotograf utan även uppfinningsrik. Som detta med en glasburk.

    Vet du namnet på alla konstiga kryp du fotograferar ?

    Fåglarna, med sina små ulltussar, är ju ljuvliga -

    Håller inte med om ditt medelhavsklimat året runt - visst är det härligt med 1 meter snö och 25 minusgrader och en knallblå himmel !!!

    Ha det så bra när du är ledig och skäm bort oss med fler underbara kort.
    Gunilla L

    SvaraRadera