tisdag 13 maj 2014

Kloka blommor !

Kan maskrosor tänka ?  Ja det tror jag i alla fall ! Sedan vi köpte vår Birger, han som sköter gräsklippningen, så har våra maskrosor ändrat växtsätt. De har ingen stjälk, blomman kommer upp precis jämns med marken och växer liksom i gräset. Lagom höjd för att inte Birger ska nå dem.

Är det ett beteende de har för att överleva ? Konstigt tycker jag ! Detta har nu resulterat i att vi har en gulmatta istället för en gräsmatta. Tur att jag tycker Maskrosor är vackra !






Ett högdräktigt Rådjur håller till i vår hästhage. Hon är hemskt tjock så det är nog dags ganska snart. Ska bli intressant att se om hon tänker föda det där.
Idag kunde jag smyga mig ganska nära för att ta lite bilder, trots att hon såg mig så stod hon lugnt kvar. En himla massa vinterpäls har hon kvar och ser ganska ruggig ut !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar