måndag 5 maj 2014

Jaktsäsongen är här !

Idag tänkte jag gå och sätta mig bakom huset med min kamera och mitt teleobjektiv. Där finns mycket småfåglar och jag hoppades att få fånga några på bild. Men som vanligt när jag tänker den tanken så kommer det fram katter från alla håll. Jag såg inte till dom innan men vips så var dom just där jag var. Naturligtvis så försvann ju då alla fåglar och det blev alldeles tyst. Fåglar gillar inte katter ! Katter gillar fåglar !

Katterna är ju nästan inte inomhus alls nu. De tillbringar all sin tid ute och jagar. Ibland kommer de in och säger hej. Det är verkligen jaktsäsong för dem nu. De kommer hem med allt möjligt som ormar, ödlor, fåglar och råttor.

Jag fick glömma mina fågelbilder och följde med katterna på jakt istället. Det blev alltså kattbilder istället för fågelbilder !

Klicka på bilderna så blir de större och glöm inte skriva en kommentar så blir jag glad :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar