torsdag 17 november 2011

Baka liten kaka !

Idag fick jag ett ryck och bakade, en ganska ovanlig förteelse när det gäller mig. Kanelbullar och Allassiokyssar. De sistnämnda har jag aldrig bakat förut men oj vad goda dom var. Kanel bullarna blev sådär, såg att degen såg lite mörk ut och upptäckte då att jag hade köpt vetemjöl med fullkorn !!!!!!!!
Goda blev de ändå men inte lika goda som vanligt, När Dennis kom hem från jobbet så var fiat klart, kaffe, bulle o kaka ! Känner att inspirationen börjar komma tillbaka så smått. Nu när jag jobbar natt så är jag ju ledig ganska mycket och nattjobbet suger inte all energi ur mig som det gjorde på dagen. Att jobba dag i hemtjänsten är ju ganska stressigt och man har ingen ork kvar när man kommer hem.


Igår fick jag också ett ryck, att åka ut och fota lite. Det finns inte så mycet fint att fotografera nu vid den här årstiden men jag åkte upp till Rödsjön. Där låg tunn is på sjön och solen sken.


För min del så får gärna detta vädret fortsätta hela vintern. Jag vill inte ha någon snö ! Barmark och ca 5-10 plusgrader passar mig perfekt. Här hemma blommar sommarblommorna, i alla fall några av dem. Vissa har satt knopp och väntar på att slå ut. Tänk ! Det är ju ändå den 17 November !!!  Det gör mig så glad, känns nästan som på våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar