måndag 7 november 2011

En tragisk historia !

En vän till mig som bor i Rödån gick in i sitt uthus igår och därinne hittade hon  det här !!!


I en låda på ett mjukt skinn låg ett dött djur, djuret hade nog legat där länge eftersom det var svårt att urskilja vad det var för typ av djur. Min vän la ut bilden på sin facebook för att låta vänner hjälpa till att lista ut vad det var. Jag såg bilden och mina tankar gick genast till en lapp jag såg på Konsum i somras där man efterlyste en Norsk skogskatt med just en sån päls. Jag kom ihåg att just denna katten var försvunnen i Rödån. Talade om detta för min vän och nu kom den stora frågan hur vi skulle få reda på vem som efterlyst katten. Detektiv som jag är så sökte jag på "försvunnen katt, Rödån , Habo" på Google och hamnade till slut på en sida där man efterlyser katter. Och tänka sig ! Där fanns efterlysningen från Augusti.

Min vän har idag ringt till personen som efterlyste katten och man har kommit fram till att det är just den katten. Den försvann från hennes svärföräldrar i Rödån när de skulle passa den, katten bodde annars i Habo. Den har antagligen blivit påkörd och smugit sig in i uthuset där den hittat en varm och go plats att ligga på men tyvärr så klarade den sig inte. Min vän är förtvivlad att hon inte har märkt något men hur skulle hon kunnat veta. Jag är säker på att hon hade gjort allt för att hjälpa katten om hon bara hade vetat om det. Heder åt henne som ringde till ägaren för nu vet de i alla fall vad som hänt deras kisse. Kissen ska nu hämtas av sin familj och begravas vid deras hem. Tänk vad konstigt det kan bli ibland.

Igår jobbade jag mitt sista dagpass på ett bra tag. På Fredag börjar jag jobba natt tom 31 Maj 2012. Jag har alltid velat jobba natt och fick nu chansen till det. Ska bli skönt att slippa tidiga kaotiska morgnar och tänk vad mycket jag kommer att vara ledig. Jag är ju en nattuggla så jag tror inte det blir några problem för mig att jobba natt.


4 kommentarer:

  1. Inte illa att lista ut att det var en katt!!
    Gött att ägarna kan få tillbaka och begrava sin katt!

    Önskar också att jobba natt så då får jag säga grattis och lycka till!! / Mia

    SvaraRadera
  2. Men vad gulligt skrivet Lena , Tack!Men utan dig hade det aldrig blivit ett sådant bra slut som det ändå blev....stor eloge till oss båda!

    SvaraRadera
  3. Oj så bra att ni hittade ägarna! Jag trodde när jag läste rubriken att det hade hänt Stenis nåt. Har ni kvar honom?

    SvaraRadera
  4. Vi har letat efter Linus (som katten hette) huuur länge som helst. Han har alltid varit en innekatt, så när han troligtvis smygit ut var det inte mycket att göra - en helt ny värld för Linus. Skönt att de får tillbaka honom nu, även om han är på andra sidan...
    Hälsningar en släkting till Linus ägare.

    SvaraRadera