lördag 23 augusti 2014

Svampatider !

Nu är verkligen sommaren över, det har blivit höst hemskt fort. Trist eftersom man vet vilken jobbig årstid man har framför sig. Men med hösten kommer svampen ! Och svamp finns det i massor nu. Kantareller, kantareller överallt. Det lyser gult i hela skogen.

Nu har även Karl-Johan svampen börjat titta upp ! De är så vackra där de står men hu så maskiga. Det gäller att ta de små exemplaren om man ska ha tur att slippa maskarna. De är hemskt goda i alla fall.

Det har blivit några turer till skogen och fler hoppas jag det ska bli nästa vecka när jag jobbat färdigt min helg.

Om det blir en fin dag ska jag ta med mig kameran till skogen och fota de vackra svamparna, det har regnat för mycket för att jag ska ta med den. Tills dess så får ni nöja er med mobilbilder !




Jag håller också på att träna Ebba att leta kantareller, hon är verkligen jätteduktig. Än så länge håller vi oss i skogen men snart ska vi flytta ut träningen i skogen.




Nu är det bara sex dagar kvar tills vi åker till Mallorca ! Gissa om jag längtar ! Jag hoppas
 det finns en bra Wifi anslutning på hotellet så jag kan rapportera hur vi har det.


2 kommentarer: