onsdag 13 april 2011

En grå och mulen dag !

Idag regnar det. Man har väl redan blivit bortskämd med vackert väder efter två underbara dagar i rad. Jag hade turen att vara ledig också. När det är varmt och solen skiner får man ju massor av energi. En dag som den här känns det inte som man vill göra något, bara slappa. Ikväll ska jag jobba men ser fram emot helgen då jag är ledig igen.

Igår när jag gick runt med min kamera och letade vårtecken så hittade jag en Tussilago i en blomkruka på baksidan. Vi har aldrig haft Tussilago häruppe förut så jag vet inte hur den har tagit sig dit men jag tror att den kom dit för att sprida glädje, för det är ju vad de gör. Jag blev hemskt lycklig när jag såg den.
Snödropparna som jag satte i rabatten förra året har inte kommit upp. Men jag blev ganska snopen när jag helt plötsligt fick syn på Snödroppar i slänten ner mot skogen på baksidan. Kanske är det sorken som är den skyldige och har släpat runt på mina lökar under jorden. Ja de är vackra var de än står !

Det är en underbar tid som vi har framför oss nu, synd bara att den går så fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar