lördag 23 april 2011

Påsken !

Glad påsk på er alla ! Idag har vi haft påskmiddag med min syster och hennes familj. Andra systern och hennes familj har åkt till stugan på Öland och Mamma var för dålig för att komma så vi blev inte så många. Känns hemskt tråkigt att Mamma inte kunde vara med. Vi åt traditionell påskmiddag med jansson, omelett, ägg, köttbullar och en jättegod limelax. Mätta blev vi så vi höll på att storkna. Varför ska man äta så mycket och så fort ? Att man aldrig lär sig.


Igår kväll var vi hos Marie och Tommy och invigde deras gemensamma altan. Eftersom de bor i varsitt hus så behöver de en samlingspunkt mitt emellan. Det blev jättefint och det bjöds på kaffe, bullar och vin ! Vi satt och tittade på det lilla fölet som sprang runt i hagen och hoppade. Hon är så himla söt den lilla.

"Hej kompis ! Ska vi leka"


Idag lyckades jag ta bilder på Sädersärlan som brukar hoppa omkring i hagen. Mina tidigare försök har gått åt skogen eftersom katterna alltid förföljer mig när jag ska göra något. Idag fick jag 5 minuter utan dem sedan kom de smygande som vanligt och skrämde bort den lilla pippin.

1 kommentar:

  1. Ja, visst är hon söt lilla Maja! Imorgon får du åka dit och ta kort på små kycklingar. Barnen är där över natt för att de ska åka och hämta dom imorgon. Ha det bra!
    Kram Pallis

    SvaraRadera