lördag 16 april 2011

Överraskad !

Idag var vi bjudna på barndop. Det var Min systerdotter Karin och hennes Pelle som skulle döpa sin son, han ska heta Anton. Vi åkte till Angeredshestras kyrka där dopet skulle äga rum.

Väl på plats i kyrkan, släkt och vänner, väntade vi på barnet och hans föräldrar. Plötsligt började de spela bröllopsmarschen i kyrkan och in tågar Karin och Pelle,  fina och med ett stort leende på läpparna. Jag fattade inte någonting först, jag uppfattade inte att de spelade bröllopsmarschen och undrade bara "var är barnet". Tyckte att de var hemskt fina och plötsligt gick det upp ett ljus !!! De skulle gifta sig ! Och ingen visste nånting, mer än Pelles syster som hade hand om Anton så länge. Måste erkänna att jag fällde en (många) tår, särskilt när en sångerska sjöng " Det vackraste". Det var Karins överraskning till Pelle, han själv stod och knöt sina nävar och kämpade mot tårarna.

Efter vigseln kom dopet. Anton skrattade åt prästen när han läste för honom. Så sött ! När allt var över så var det fika i församlingshemmet. Bröllopstårta och doptårta och en massa kakor serverades det. En jätterolig dag som blev lite längre än vi hade tänkt, men det var det värt !








5 kommentarer:

  1. Precis så gjorde Emelie och Jani ... Och Bertil stortjöt även om han visste om det!!! :)) Jättefina bilder som vanligt!!

    SvaraRadera
  2. Så gjorde jag och min man med, och då var det endast Cilla som visste något.....

    SvaraRadera
  3. Tack för igår! Fantastiska foton du tar :)

    SvaraRadera
  4. Gud va fina dom är tillsammans! Du tog riktigt vackra bilder (:

    SvaraRadera
  5. Grym du har blivit pa att ta bilder Lena, eller du kanske alltid har varit grym, bara skaffat battre utrustning nu ;)

    SvaraRadera